niedziela, 8 czerwca 2014

Jak zrobić meble ogrodowe z palet drewnianych? Designerski fotel ogrodowy z palet krok po kroku

Palety drewniane, czyli platformy służące do składowania i transportowania towarów, na stałe zawitały do naszych domów. Z palet robi się meble właściwie do wszystkich pomieszczeń, a także do ogrodu. Oto instrukcja, jak krok po kroku zrobić meble ogrodowe z palet drewnianych.


Palety drewniane na salonach i w ogrodach

Łóżka, stoliki i półki wykonane z palet drewnianych cieszą się wielką popularnością i chętnie stawiamy je w naszych domach i mieszkaniach. Nadszedł czas, by palety wykorzystać również w ogrodzie.
Designerskie fotele ogrodowe zbudowane z drewnianych palet są wygodne i łatwo można je zrobić samodzielnie.
Skorzystaj z naszego kursu zrób to sam i przygotuj wygodne siedzisko z palet na taras.
Zainspiruj się! 

KROK I – Szlifowanie drewnianych palet

Powiększ
Aby farba dobrze trzymała się powierzchni drewna, palety musisz dokładnie przeszlifować. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy nie kupiłeś nowych palet, a budujesz fotel, ze starych, używanych palet z odzysku.
Do szlifowania doskonale nadaje się uniwersalna szlifierka akumulatorowa lub papier ścierny, jednak tym drugim sposobem, szlifować będziesz cały dzień :)

KROK II – Malowanie palet i płyt OSB

Powiększ
Po oszlifowaniu i dokładnym usunięciu całego pyłu z palet możesz przystąpić do malowania drewna.
Konstrukcja palet utrudnia dotarcie wałkiem, a nawet pędzlem do niektórych miejsc, warto więc wykorzystać do malowania pistolet natryskowy.
Pamiętaj o pomalowaniu płyt OSB

KROK III – Łączenie palet drewnianych i płyt OSB

Powiększ
 Po dokładnym wyschnięciu farby palety musisz ze sobą połączyć. Przydadzą ci się do tego proste łączniki do drewna i wiertarko-wkrętarka. Łączniki przykręć po bokach palet, jak to pokazano na zdjęciu.
Z płyt OSB zrób oparcie fotela. Wystarczy, że włożysz je w jedną ze ostatnich szczelin w górnej palecie.
Aby fotel ogrodowy był wygodny wyłóż go grubymi, prostokątnymi lub kwadratowymi poduchami.
Ten prosty mebel z palet doskonale sprawdzi się w letnie wieczory spędzane na tarasie w towarzystwie przyjaciół, jak i te z ciekawą lekturą.
Miłego wypoczynku!



(http://zrobiszsam.muratordom.pl/dekoracje/z-recyklingu/jak-zrobic-meble-ogrodowe-z-palet-drewnianych-designerski-fotel-ogrodowy-z-palet-krok-po-kroku,17_353.html)

10 komentarzy:

  1. Faktycznie samo posiadanie mebli ogrodowych jest bardzo fajnym sposobem na miłe spędzanie czasu. Ja już również czytałem na stronie https://www.budnews.pl/gdzie-szukac-dobrych-plastikowych-mebli-ogrodowych/ jak wygląda kwestia plastikowych mebli ogrodowych. Myślę, że właśnie takie chcę sobie kupić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Solidnie napisane. Pozdrawiam i licżę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie ja nigdy takich mebli samodzielnie nie robiłam i chyba jednak wolę takie gotowe rozwiązania. Całkiem niedawno miałam okazję kupić doskonałe meble ogrodowe w https://ogrodolandia.pl/ i muszę przyznać, że jak najbardziej ten wybór był najlepszym jakiego mogłam dokonać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie takich mebli jeszcze nie miałem okazji posiadać, ale widzę, że jest to doskonałe rozwiązanie. Ja także jestem zdania, że po przeczytaniu artykułu https://wogrodku.pl/meble-balkonowe-co-na-balkon/ wiem dokładnie już jakie meble na balkon wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń