wtorek, 23 września 2014

Podróżujmy :)

Ja znowu o tym co widziałam w TV. Na BBC HD oglądałam super program podróżniczy „Zwrotnik raka”. Prowadzący program – Simon – podróżuje wzdłuż zwrotnika raka i zwiedza kraje tam się znajdujące. Odcinek, który obejrzałam miał miejsce w Indiach. Piękny kraj, bardzo chciałabym go kiedyś odwiedzić. Na jego temat obejrzałam niejeden reportaż w tym pokazano ogólnie życie ludzi, ich otoczenie. Prowadzący był w miejscowości, w której w 1984 r. doszło do wydostania się trujących pestycydów do środowiska. Niewiarygodne ale do tej pory nie został ten teraz oczyszczony a ludzie tam żyją. Ciekawym miejscem była też Kalkuta, gdzie znajdują się tzw. „bagna”. Tam spływają całe ścieki i zanieczyszczenia z miasta. Bagna pełnią rolę filtra. Za warstwą filtrującą  są tereny upraw warzyw i hodowli ryb. U nas „to by nie przeszło”. Ogólnie Indie są krajem ubogi. Jest bardzo dużo ludności zamieszkującej na wsiach, gdzie można mieć wrażenie, iż cywilizacja jeszcze nie do końca dotarła i to właśnie tam jest najciekawiej. Dla nas ich obyczaje, tradycje są czasem wręcz niewiarygodne a tym samym niesamowicie interesujące.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz