środa, 27 sierpnia 2014

Zawsze trzeba marzyć i mieć nadzieję

Spadająca gwiazda, koniczyna czterolistna, człowiek łapałby się wszystkiego żeby zaznać szczęścia, aby spełniły się jego marzenia. Niedawno widziałam spadającą gwiazdę i oczywiście pomyślałam marzenie ale czy się spełni? Trzeba wierzyć bo wiara czyni cuda. Pozytywne myślenie to podstawa. Gdy czegoś chcemy i wierzymy, że nam się uda szanse są spore. Pesymistyczne podejście do życia z założeniem, że i tak nie ma sensu się starać bo to nic nie da spełni czarny scenariusz. Wiem, że w dzisiejszych czasach trudno być optymistą i patrzeć z radością w przyszłość, gdy praca jest niepewna, zarobki niskie a ceny ciągle rosną. Ja mam zasadę wyjścia awaryjnego, no może nie do końca wyjścia ale planu zapasowego. Większość poważnych spraw staram się tak planować, żeby przewidzieć jakieś problemy. Oczywiście nie zawsze się udaje zapanować nad wszystkim ale mając klika scenariuszy łatwiej dać sobie radę. Ale to chyba nie wynika z mojego optymizmu, lecz z pesymizmu, że coś może się nie udać. Jak fajnie było być dzieckiem, gdy inni martwili się o sprawy dorosłych. Pamiętam, gdy weszłam w to życie, zderzenie z rzeczywistością ale dałam radę. Nie ja pierwsza i nie ostatnia. Człowiek jest hartowany przez życie i oglądając się w przeszłość czasem jesteśmy zdziwieni jak daliśmy radę a przecież daliśmy. Więc patrzmy w niebo, oglądajmy trawniki i nigdy się nie poddajmy. Będzie dobrze, musi być!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz